Articole

Transilvania – destinaţie de top pentru anul 2013

Editorii celebrului ghid de călătorii Lonely Planet au realizat un top 10 al destinaţiilor din Europa în care aceştia recomandă locurile ideale pentru a-şi petrece atât vacanţa de iarnă cât şi orice sejur pe parcursul anului 2013; printre recomandările acestora se regăseşte şi regiunea Transilvaniei, alături de alte puncte turistice precum târgurile de Crăciun din Germania şi Austria, Andaluzía (Spania), Copenhaga (Denemarca), Atena (Grecia) sau Abisko (Suedia).
Fascinaţi atât de legendele care îl vizează pe Vlad Ţeşeş, de numărul de cetăţi, castele şi conace, de autenticitatea tradiţiilor din România care şi-au conservat în integralitate toate elementele dar şi de oraşele medievale Braşov şi Sighişoara recunoscute pentru variatele conexiuni cu Vlad Ţepeş, Transilvania confirmă faptul că este o destinaţie pe care merită să o explorezi oricând. Acest fapt este susţinut atât de Prinţul Charles al Marii Britanii care, marcat de bogăţia naturală şi culturală concentrată pe aceste meleaguri, a ţinut să împărtăseaşcă impresiile în mai multe documentare, cât şi de jurnalistul Clive Aslet de la Financial Time care, pătrunzând în Transilvania printre dealuri domoale şi urmând cursul lin al râului Mureş spre izvoare, a fost fascinat de întreg ţinutul, aspecte concretizate în editorialul “Pierdut prin Transilvania”.

Genul acesta de reclamă gratuită a reuşit să promoveze meleagurile Transilvaniei, clasând regiunea pe poziţia a noua în topul destinaţiilor de iarnă şi pentru 2013 realizat de jurnaliştii publicaţiei Lonely Planet.
Chiar dacă, momentan, Transilvania deţine o cotă de piaţă relativ redusă comparativ cu regiunile altor state, trebuie sa ne concentrăm asupra previziunilor optimiste ale specialiştilor din turism care consideră că farmecul acestei destinaţii poate cuceri oricând şi pe oricine. Această realitate trebuie privită şi ca un instrument generator de o serie de avantaje precum valorificarea resurselor turistice care implicit dezvoltă şi stimulează activităţi economice cu reale implicaţii asupra progresului socio-economic al întregii regiuni.

Toate aceste efecte pozitive trebuie să motiveze societatea românească şi autorităţile implicate în promovarea zonei şi să pună în valoare acest potenţial prin dezvoltarea cu succes a turismului într-o manieră responsabilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *