Articole

Sa avem grija

De multe ori viitorul unui Turism Responsabil poate fi pus in pericol fie din prea mult zel, fie din necunostinta sau din dorinta de a profita pe moment, fara  a se gandi la consecintele negative ce vor veni  in timp.
Turistul actual, satul de stresul, aglomeratia si viata de zi cu zi  din marile orase, atunci cand isi alege  unde  si cum isi poate petrece vacanta,  isi va dori o destinatie sau o locatie care sa-l scuteasca de neplacerile cotidiene.
Astfel va cauta linistea, va cauta sa nu fie deranjat, sa nu se „loveasca de prea multa lume”.
Multi creatori  de produse turistice,  studiind atent piata  si noile tendinte in cererea turistica , trateaza cu maxima seriozitate dezvoltarea noii oferte, legand conservarea mediului cu doleantele consumatorului, pentru un profit maximal socio-economic,ambiental si cultural artistic.
S-au creat in Alpii Francezi  statiuni de generatia a IV-a,  unde nu mai poti intra cu automobilul, accesul la piste facandu-se chiar din centrul statiunii, printr-un transport pe cablu adecvat.
S-au creat hoteluri de mici dimensiuni si vile care sa  ofere turistului intimitatea. S-au creat  tot felul de facilitate (cumpararea de forfait-uri turistice si ski pass de la unitatea de cazare)  si s-au marit numarul  de locuri  si viteza de transport pe cablu (prin introducerea unor astfel de mijloace  moderne, cu covor de imbarcare si cu clesti debraiabili) care sa -i ofere turistului relaxarea de care are nevoie.
In alte parti si din pacate chiar si la noi, in statiuni cu traditie, fara a se respecta un plan urbanistic s-a construit  asa de mult, incat statiunile au devenit aglomerate, aglomerare care pe termen lung poate avea consecinta asupra tipului de clientela turistica si a numarului de turisti ce vor veni.
Datorita unor orientari de moment, s-a pierdut oportunitatea de a se realiza statiuni de interes international, aceasta devenind numai de interes local (exemple in Turcia, zona Bursa, la noi, vezi Rinca).
De aceea actorii de pe piata turistica trebuie sa aiba grija  sa inteleaga foarte bine  raportul dintre mediul ambiant si cererea turistica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *