Articole

Patagonia, o regiune in care se practica turismul responsabil

Industria turistica are interesul ei de a cere sa se pastreze si sa se conserve mediul ambiant, tocmai datorita faptului ca produsele sale sunt legate de acest mediu si trebuie vindute continuu, altfel aceasta industrie va avea de suferit. In acelasi timp si comunitatile locale sint interesate de a pastra mediul lor ambiant, tocmai pentru a-l pune la indemana industriei turistice, care sa isi creeze produsele. In acest fel ambele parti, plus cumparatorul, vor avea beneficii.
De exemplu, in Argentina, in regiunea Patagonia exista un numar semnificativ de lacuri pe care se afla ghetari imensi. Produsul turistic vindut este croaziera cu vizitarea ghetarilor si de asemenea drumetie in jurul lor. De acest produs beneficiaza foarte multi turisti, dar si tur operatori internationali si locali, transportatori aero, terestru si naval (la fel externi si interni), administratia Parcului National, intreprinzatorii si serviciile de cazare si restauratie din zona si comunitatile locale. Toti au de cistigat. Insa consumul acestui produs obliga comunitatea locala sa conserve si sa pastreze mediul ambient, prin stringerea resturilor menajere, prin evitarea poluarii, prin informatii referitoare la mediu si comportamentul turistilor, plasate pe panouri sau in pliante si brosuri, printr-o garda de mediu foarte atenta si activa, care urmareste respectarea unor reguli stricte de comportament stabilite prin lege.
Iata cum actorii implicati in crearea, comercializarea si consumul unui produs turistic practica un turism responsabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *