Cosy Romania

Cosy Romania Week și primele concluzii

Preambul

Inovația și creativitatea formează cel mai puternic vector al dezvoltării comunităților și al valorificării resurselor antropice și naturale. Diversitatea comunităților și a resurselor din România constituie un potențial imens de dezvoltare.
Industriile creative și turismul cultural au devenit capital strategic pentru dezvoltarea economiilor locale. Urbanizarea combinată cu activitățile culturale facilitează emergența unei noi categorii sociale clasa creativilor: cercetători, artiști, ingineri, designeri, scriitori și creativi profesioniști.

Valorificarea și promovarea în noile condiții, mai ales tehnologice, a identităților, experiențelor și produselor locale a fost un demers constant al Fundației Amfiteatru. În urmă cu 5 ani lansăm pe agenda publică sintagma “turism responsabil”, acea formă de turism bazată pe păstrarea resurelor, identității și culturii locale.

Cosy Romania

Abordarea noastră a evoluat de la o una mai degrabă teoretică spre cea pragmatică și a dus la Cosy Romania – un nou concept de dezvoltare sustenabilă a comunităților. Principiile turismului responsabil rămân valabile, stau la baza abordării noastre și fac parte din ADN-ul Cosy Romania.

Cosy Romania este o platformă care grupează evenimente (Forumul Internațional pentru Turismul Responsabil, Salonul Național de Fotografie Turistică, conferințe și colocvii), platforme de publishing (http://merg.in), produse turistice (Walk & Shoot), publicații științifice (International Journal for Responsible Tourism), formare profesională.

Totul pentru o Românie caldă, primitoare și deschisă.

Cosy Romania este și o platformă de lucru și de comunicare în ideea elborârii și implementării unei strategii de creștere a turismului responsabil în legătură cu piața și cu rezultate directe pentru comunitățile locale.
Obiectivul pe termen scurt este de pune față în față actorii implicați în industria ospitalității cu impact pentru comunitățile din care fac parte și reprezentanți ai autorităților locale și centrale.

Cosy Romania Week

Cosy Romania Week este o serie de evenimente, conferințe și expoziții care celebrează atracțiile și identitățile României, de la meșteșugari la festivaluri, trecând prin gastronomie, regenerare urbană și dezvoltare personală.

Cosy Romania Week vine și cu expunere și participare internațională, fiind recunoscut si preluat de două dintre cele mai importante platforme de comunicare la nivelul Uniunii Europene: Tourism 4 Development 2017  și Cluster Collaboration. Am reușit astfel să înscriem un proiect românesc în circuitul Organizației Mondiale a Turismului.

Anul acesta, Cosy Romania Week a avut loc în perioada 25 septembrie – 1 octombrie și a însemnat cinci evenimente majore.

Forumul Internațional pentru Turismul Responsabil

Punctul central al Cosy Romania Week, a adus în fața publicului 29 de speakeri care au abordat teme extrem de diverse, de la dezvoltare personală la tehnologie, de la implicare civică la antrprenoriat, de la regenerare urbană la industrii creative. Firul roșu a fost, ca la fiecare ediție, ideea de bune practici de dezvoltare bazată pe identitatea locală.

Speakerii ediției a 5-a au fost: Iris Constantin (CNR Unesco), Lorena Diaconescu(Asociația pentru Educația și Sănătate Mens Sana), Denissa Voicu (Grupul de Inițiativă Civică Timpuri Noi), Teodora-Alexandra Desagă (Grupul Civic Inițiativa pentru Bragadiru), Oana Preda (Ce-Re), Mariana Arnăutu (Fundația World Vision), Eniko Matyus (Clusterul Regional Balneoturisitc Transylvania), Dinu Drog (Incotroceni – Oameni, Idei, Povești), Iulian Canov(La Firul Ierbii/ Wolfhouse Productions), Adriana Tran (Asociația Europass), Cătălina Tira (Asociația Better Youth), Cosmin Dragomir (Gastroart), Nico Lontras (Chef), Cristian Tudor (Microgreens), Nicu Dumitru (Universitatea București), Alan Clark (Cidru Clarks), Alexander Ott (Fourwood laundry), Gabriel Morin (Zece la Rece), Claudiu Petria (Questo App), Oana Petre (Bucharest City App/ Eventur Group), Doru Răduță (Urban Adventures), Nicoleta Chiriță (Enel) , Bogdan Papuc (Asociația Eco Romania), Gabriela Tîrlie (Dizainăr), Cecilia Enache (Viadora Group/ Experience Romania), Georgiana Cremene (Vicepreședinte Asociația D’Avent/ Violoncelului Hub), Mihai Sibianu (People of Romania/ Kraft Made).

În perioada următoare vom publica fiecare prezentare din cadrul Forumului în ideea de a face accesibile publicului larg câteva dintre cele mai interesante idei și studii de caz pe tema turismului responsabil din România.

Salonul Național de Fotografie Turistică

Lansat în 2006, este cel mai longeviv concurs de fotografie din România. Pentru ediția 21, ne-am propus un demers unic și provocator în egală măsură. Prin imaginile participanților la salon am încercat să documentăm locurile intrare în conștiința publică prin evocările scriitorilor români sau care au trecut prin România.

În acest an au fost înscrise peste 300 de lucrări, iar marele premiu i-a fost atribuit lui Cristian-Alexandru Cătană.
Juriul a fost format din Alex  Axon, fotograf și Chief Creative Officer Zitec, iar expoziția a fost găzduită de Muzeul Național al Literaturii Române. Toate fotografiile câștigătoare și detalii suplimetare pe http://snft.ro.

Conferința “Identități și experiențe dunărene”

Conferința a avut loc la Giurgiu, în parteneriat cu Asociația “Eastern Danube Convention & Visitors Bureau Giurgiu”. Obiectivul conferinței a fost încurajarea mediului de afaceri local si a tinerilor antreprenori din zona Dunării prin definirea și prezentarea unor concepte și abordări inovative cu aplicare în inițierea unei afaceri.

Au participat: Mihai Ogrinji (România Pitorească/ AJTR), Ion Borșan (Walk & Shoot), Mircea Crisbășanu (Asociația Cycling Romania), Raluca Vereș (Experience Romania), Gabriela Enescu (RedRouteDigital), George Brezoi (Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM), Vali Constantin (APIER), Oana Olteanu (Casa Comana), Mihai Deneș (Asociația Adevărații Velo-Prieteni), Silviu Bratu (Asociația Română pentru Transferul Tehnologiei și al Informatiei), Gloria Rusu (Hanul Călugărenilor), Gabriel Zamfir (ANTREC/ Cluster Dunărea Turistică), Carmen Petanca (Director Centrul de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Giurgiu), Corina Folescu (EDCVB/ Fundația Amfiteatru).

Colocviul “Memoria locului”

Evenimentul a fost organizat împreună cu România Pitorească și Asociația Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism din România și gazăduit de Muzeul Național al Literaturii Române și au participat Mihai Ogrinji, Simona Lazăr, Nicolae Lupu, Mircea Coloșenco, Vasile Arhire, Matei Brod.

Tema discuțiilor a fost dată de transformarea literaturii de călătorie. Cărți, publicații dintre cele mai felurite, jurnale de călătorie, reviste, bloguri, conturi de Facebook și Instagram au asigurat și asigură memoria vie fără de care industria vacanțelor, fenomen ce își datorează existența deopotrivă economiei și culturii, ar fi intrat de mult în largul deșert al banalității și al uitării.

“Sporturi și Jocuri Tradiționale”

Cosy Romania Week s-a încheiat în aer liber cu un eveniment dedicat redescoperirii sporturilor tradiționale. La Arenele BNR peste 100 de elevi au venit să joace oină. Antrenorii de oină Ionică Nedelcu și Dănuț Enache au coordonat antrenamentele împreună cu profesorii și au arbitrat câteva meciuri demonstrative.

Elevii care au participat la eveniment provin din școlile din Sectorul 5 al Municipiului București care sunt implicate în proiectul „Educație prin jocuri și sporturi tradiționale”, derulat de Asociația Română a Jocurilor și Sporturilor Tradiționale.

 

Cosy Romania Week este un demers al Fundației Amfiteatru. Partenerii acestei ediții au fost: Banca Națională a României, Centrul Cultural și de Tineret “Ștefan Iordache”, Muzeul Național al Literaturii Române, România Pitorească, Asociația Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism din România, Asociația “Eastern Danube Convention & Visitors Bureau Giurgiu”, Asociația Română a Sporturilor și Jocurilor Tradiționale, Origo Coffee, Vale Putna, Cidru Clarks și Microgreens Romania.
Partener media: Merg.În.